06 September 2011

Kardinal Bartolucci: Glazba treba biti istinski suglasna sa sakramentom Euharistijske žrtve

Prošloga je tjedna u papinskom ljetnikovcu u Castel Gandolfu održan koncert sakralnih skladbi kardinala Bartoluccija, nekadašnjega voditelja zbora Sikstinske kapele. Prije koncerta, kardinal Bartolucci održao je kratak pozdravni govor.

* * *

Sveti Oče,

ovdje sam kako bih zahvalio Vašoj Svetosti za sve što ste učinili i činite kako bi se povratila plemenitost i sjaj svetoj liturgiji Mise, u pogledu glazbe, koja bi trebala biti istinski suglasna sa sakramentom Euharistijske žrtve.

Kako se ne prisjetiti hvalospjeva - “et, hymno dicto, exierunt in montem Olivarum” - kojega je Isus pjevao na Posljednjoj večeri zajedno s apostolima, u Gornjoj sobi, nakon prve Mise. Istina je, da prekrasan drevni himan nije mogao nego stvoriti dubok, sveti dojam na te izvanredne pjevače. Isto je i danas.




Ovdje sam, Sveti Oče, kako bih zahvalio Vašoj Svetosti za snažan poziv za korištenje glazbe u sadašnjim slavljima Svete Mise. Siguran sam da ste, pozvavši glazbenika u Kardinalski zbor, htjeli da to bude poziv za upotrebu sakralne glazbe u Svetoj Liturgiji.

Današnji je koncert, prije svega, izvedba moga djela Baptisma, na točan tekst staroga obreda krštenja. Zadovoljstvo mi je prisjetiti se da je ovo kratko djelo, definirano kao sakralna kratka poema, naručio zbor profesora Papinskoga instituta sakralne glazbe, i izvedeno je u velikoj dvorani istoga instituta. Također mi je zadovoljstvo prisjetiti se da sam, nakon toga koncerta, sljedeće godine, bio imenovan profesorom kompozicije i polifonije na istom institutu; imenovan sam maestro di capella Bazilike sv. Marije Velike. Sljedeće godine, vicemaestrom, zajedno s Perosijem, Zbora Sikstinske kapele, i nakon smrti Maestra, imenovan sam, '56., od pape Pija XII., trajnim Maestrom dirigentom.

Zatim su se vremena, nažalost, promijenila. Ali danas se, s velikim zadovoljstvom, može primijetiti istinsko i pravo buđenje, kod toliko mladih ljudi, koji žele oživjeti ljepotu Latinske Mise, i velike duhovne plodove koji proistječu iz nje; ovo je velika, najveća utjeha. Također nam daje nadu za liturgijsku budućnost koju Vaša Svetost zasigurno želi.

Zahvaljujemo Gospodinu, kako bi mogao pomoći svima onima koji rade za ozbiljnost u sakralnoj glazbi. Čvrsto vjerujem da će, s Božjom pomoću, doći do istinskoga povratka dvotisućljetnoj tradiciji sakralne glazbe.

Hvala Vam, Vaša Svetosti!

No comments:

Post a Comment