05 April 2011

Iz Izlaganja o Evanđelju sv. Ivana, svetog Augustina, biskupa

(Izlag. 34, 8-9: CCL 36, 315-316)

Krist je put do svjetla, istine i života

Gospodin kratko kaže: Ja sam svjetlost svijeta. Tko ide za mnom, neće hodati u tami već će imati svjetlo života. U tim je riječima jedno zapovjedio, a drugo obećao. Činimo što zapovjedi da ne bismo drskim čelom čeznuli za obećanim i kako nam ne bi kazao na svome sudu: činio si što zapovjedih da bi postigao što sam obećao? Što si to zapovjedio, Gospodine, naš Bože? Veli ti: da ideš za njim. Tražio si savjet za život. Koji život ako ne onaj o kojem je rečeno: kod tebe je izvor života?

Od sada dakle prijeđimo na djelo. Idimo za Gospodinom. Raskinimo okove koji nam priječe da pođemo za njim. Ali tko je sposoban da pokida te spone, ako onaj ne priskoči u pomoć za koga je kazano: Uništio si okove moje! O njemu i jedan drugi psalam govori: Gospodin razrješuje vezane, Gospodin podiže satrte.

Za čim pak hoda razriješeni i podignuti ako ne za svjetlom koje im kaže: Ja sam svjetlost svijeta, tko za mnom ide, neće hodati u tami! Gospodin prosvjetljuje slijepe. Budimo dakle, braćo, od sada rasvijetljeni jer imamo vjeru za očnu pomast. Prethodila je naime njegova pljuvačka sa zemljom. Time je pomazan slijepi od rođenja. I mi smo slijepi rođeni od Adama i potrebno je da nas on obasja. Sa zemljom je pomiješao pljuvačku Riječ je postala tijelom i stanovala je u nama. Pljuvačku je izmiješao sa zemljom. Radi toga bi unaprijed kazano: Istina je niknula iz zemlje. A sam je kazao: Ja sam Put, Istina i Život.

Istinu ćemo uživati kad budemo gledali licem u lice jer i to nam je obećano. Tko bi se doista usudio u nešto nadati što se Bog nije udostojao ili obećati ili dati?

Gledat ćemo licem u lice. Kaže apostol: Sada djelomično znadem, sada u zagonetci po ogledalu, a onda licem u lice. I apostol Ivan kaže u svojoj poslanici: Predragi, sada smo sinovi Božji, i još se nije očitovalo što ćemo biti; znamo naime, da ćemo mu biti slični kad se pojavi jer ćemo ga vidjeti kakav jest. To je veliko obećanje.

Ako ljubiš, kreni za njim. Ti kažeš - ljubim, ali kuda ću ići za njim? Gospodin Bog tvoj ti je rekao: Ja sam Istina i Život. Ti ako čezneš za istinom i žudiš za životom, doista ćeš tražiti put koji će te do njih dovesti. Sebi ćeš reći: velika je stvar istina, život je nešto veliko, kad bi samo postajao način kako da do tog dopre moja duša!

Tragaš za putom? Čuj ga kako govori: Ja sam Put. Prije nego ti je naznačio kamo, odredio je put. Ja sam, kaza, Put. Za kamo? I Istina i Život. Najprije je rekao kuda ćeš doći, a onda kamo. Ja sam Put, ja sam Istina, ja sam Život. Ostajući kod Oca, on je Istina i Život; oblačeći tijelo, postao je Put.

Nije ti kazano: trudi se tražeći put kako bi dospio do istine i života. To ti nije rečeno. Lijenčino, ustani! Sami je Put došao k tebi i snom te usnulog razbudio, ako te je uopće razbudio. Ustani i hodaj.

Možda i kušaš hodati, ali ne možeš jer te bole noge. Radi čega te bole? Zar zbog toga što su pohlepom gonjene trčale po hrapavim stazama? Ali Božja je Riječ ozdravila i hrome. Reći ćeš: pa eto noge su mi zdrave, ali zato ne vidim puta. Međlutim, i slijepe je rasvijetlio.

(Služba čitanja, četvrta korizmena nedjelja)

No comments:

Post a Comment